Idéer som sprider sig

Svensson Reklam

Mizgîn är ombord!

Hej Mizgîn, vår nya digital director, du har jobbat på både Google och Facebook. Varför i hela friden vill du jobba på Svensson?

 För att ni verkar vara det där härliga gänget som man alltid har kul med och vill hänga med. För min del var det kärlek vid första ögonkastet under vårt första möte, och nu är jag här, det säger ju en hel del om hur ni kände.

En annan anledning är nog att jag har en förkärlek för start-ups och nya projekt. Eftersom jag tycker att Svensson gör sjukt grymma grejer och jobbar med väldigt intressanta uppdragsgivare känner jag mig ärad för att jag får möjligheten att vara delaktig och påverka utvecklingen av Svenssons digitala tjänster. Att det dessutom är två vovvar på plats är var bara ett stort plus i kanten. 

Roligt att höra! Berätta om dina bästa skills, på vilket sätt kommer våra uppdragsgivare få ut mer av sitt digitala liv tack vare dig. 

Jag tror på hållbar digitalisering, att investera i digitala lösningar som skapar nytta och ger långsiktig värde. Det kommer jag att hjälpa våra uppdragsgivare med. Utöver det är jag specialiserad inom strategisk marknadsföring på sociala medier, framförallt på Facebook och Instagram.

Mina bästa skills är nog att ta fram strategiska målgrupper och utveckla annonseringsstrategier som skapar synergieffekter mellan olika kanaler. Och det i sin tur bidrar ofta till ökade konverteringar och ROI, och det brukar ju uppdragsgivarna uppskatta :-) 

Vad är det viktigaste att tänka på när det kommer till digital närvaro just nu?

I nuläget tror jag att företag bör skapa ett värde för sin målgrupp genom att bjuda på relevant innehåll med en touch av underhållning utan att förvänta sig något tillbaka. Börjar du jobba på din digitala närvaro med den inställningen skapar du en trognare kundbas och skapar de rätta förutsättningarna för långsiktiga relationer till den grad att de till slut blir dina influensers och ambassadörer.

För att vara konkurrenskraftiga idag – och i framtiden – är det även av stor vikt att du börjar samla på dig data om dina kunder och jobbar mer med datadriven marknadsföring. 

Hur tror du att framtiden ser ut, hur kommer människor och teknik interagera med varandra om några år?

Jag tror att vi är på väg mot en väldigt spännande fas där data, teknik, digital och kommunikation kommer att flätas samman och ta mer plats i vår vardag och styra våra liv. Vi hör allt oftare termer som Machine Learning, AI, VR, och Augmented Reality. De kommande åren kommer VR/AR ha sina guldår och de som kommer att anamma den utvecklingen mest är generationen Z, alltså de som är födda efter år 2000.

Jag tror att det är en industri som kommer att öka integrationen mellan människor och teknik, men det kommer även att innebära flera lagar och regler samt riktlinjer om hur dessa integrationer får ske. Därför är det av stor vikt att företag redan nu samlar på sig data om sina kunder och följer med i utvecklingen. Konsekvenserna kan annars bli att du år 2025 blir uppringd av din virtuella psykolog med hjälp av dina VR glasögon och beklagar dig över att utvecklingen gick för snabbt, att du inte riktigt hängde med. 

En sista fråga, du är inte hundrädd va?

Va?? Nejdå, siktar på att bli bästa polare med Greta och Ozzy, det kommer nog att bli utmanande med Ozzy, men jag tror att jag är på rätt väg när det gäller Greta. Kanske borde bjuda Ozzy på lite hundgodis?

mizgin